METODIK PRIMÁRNÍ PREVENCE: MGR. M. KETTNEROVÁ
ŠKOLNÍ PREVENTIVNÍ PROGRAM
ZÁKONY A VYHLÁŠKY
METODICKÁ DOPORUČENÍ PRIMÁRNÍ PREVENCE RIZIKOVÉHO CHOVÁNÍ MŠMT
KRIZOVÝ PLÁN ŠKOLY
STRATEGIE PREVENCE ŘEŠENÍ ŠKOLNÍ NEÚSPĚŠNOSTI ŽÁKŮ
Působení školního metodika prevence má na naší základní škole dlouholetou tradici. Metodik prevence sestavuje preventivní program školy. Tento program mapuje aktuální situaci ve škole a reflektuje na evaluaci předchozího školního roku. Na školního metodika prevence se může obrátit žák školy nebo jeho zákonný zástupce při jakémkoliv podezření na počátek či průběh rizikového chování u žáků z pohledu zákonných zástupců, spolužáků i žáků samých. Každý z nás se může v životě setkat se situací, na kterou sám nestačí-neví si rady.
Jedním z těch, kteří nabízejí pomocnou ruku, je školní metodik prevence.
Školní metodik prevence je koordinátorem činností realizovaných v rámci primární prevence sociálně patologických jevů na škole. Funkce a náplň práce metodika prevence je legislativně vymezena vyhláškou MŠMT ČR č.72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních a podle příslušných ustanovení Školského zákona.
Těžiště práce školního metodika prevence spočívá v poskytování odborné rady a pomoci žákům, u kterých se vyskytly problémy v oblasti šikany, návykových látek, kriminality, vandalismu, patologického hráčství, poruch příjmu potravy, závislosti na virtuálních drogách a jiných patologických jevů, problémy domácího násilí apod. Pomoc patří i rodičům a ostatním žákům školy před negativními dopady, které by tyto sociálně patologické jevy mohly ve škole způsobovat. Školní metodik prevence je v individuálních záležitostech žáků i rodičů vázán mlčenlivostí.